ES IST SOWEIT: Der PDSV Cup 2024 hat begonnen! Teilnahmebedingungen: viewtopic.php?f=53&t=58164
Der PDSV Cup dient zur Finanzierung des Pulverdampf Forums. Bitte unterstützt unser Forum, danke!

Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edition

Neuigkeiten aus der Welt der Lang-, Kurz- und Blankwaffen
Antworten
Benutzeravatar
snakedocter
massive poster
massive poster
Beiträge: 2847
Registriert: So 9. Mai 2010, 10:40

Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edition

Beitrag von snakedocter » Mi 9. Jun 2010, 21:16

Bild
Steyr Arms has announced an extremely limited production run of the Jeff Cooper Scout Rifle in a commemorative package. This package is in the Scout’s originally designed configuration as specified by legendary small-arms expert, author and founder of what would later become the Gunsite Training Center, United States Marine Corps Lt. Col. John Dean “Jeff” Cooper (1920-2006). Adorned with Col. Cooper’s “JC” crest-of-arms, the first rifle of this special run, serial number JC001, made its public debut at the 2010 NRA Annual Meetings in Charlotte, NC.

Throughout much of the 1990s, Col. Cooper worked very closely with Steyr to produce what he would eventually consider to be the benchmark of his Scout rifle concept. As the ideal general-purpose rifle in the ideal general-purpose chambering, Col. Cooper’s requirements were exceptionally specific, and the resulting .308 Win. rifle was nothing short of brilliant when finally introduced in 1999. Still today, it stands as the ultimate testament to Col. Cooper’s meticulous understanding of firearms, tactics, ballistics and ultimate survival.

For the 2010 offering, Steyr’s Jeff Cooper Scout Rifle Commemorative Package is chambered in .308 Win., exactly as Col. Cooper conceived, and it sets in the original “Scout Gray” stock highlighted by the “JC” crest-of arms. A 2.5X 28mm Leopold Scout scope is attached to the integral top rail via Steyr mounts. An attached Galco Ching Sling is also inscribed with the “JC” crest, as is the Boyt TAC541 soft case and the Boyt H44 hard case. The latter also boasts the Steyr Arms logo. To finish off the package, a hardbound copy of Cooper’s Art Of The Rifle is also included. The package has an MSRP of $2,975. Serial numbers begin at JC001, and sequential numbers are available on a first-come, first-served basis. Only 300 will be available. Steyrarms.com.

Steyr Arms Rifle Specifications

Model: Jeff Cooper Commemorative Scout

Purpose: General-purpose rifle

Manufacturer: Steyr Mannlicher GmbH

Kleinraming, Austria

Importer: Steyr Arms, Inc.

7661 Commerce Lane

Trussville, AL 35173

(205) 655-8299

http://www.steyrarms.com

Operation: Bolt-action repeating rifle

Caliber: .308 Winchester

Action material: 25CrMo4 steel

Magazine type/capacity: Polymer double-stack detachable box/10 rounds

Barrel: 20-inch

Rifling: Four-groove, 1:12 RH twist

Sights: Flip-up iron sights; integral top rail

Finish: Mannox®

Safety: 3+1 position safety

Trigger type: Single-stage

Pull weight: 4 pounds, 8 ounces (user adjustable)

Stock material/type: Scout Gray polymer with integrated bipod & UIT rail

Recoil pad: Elastomer

Sling swivels: Five removable push-and-turn-style positions available (two included)

Checkering: None

Weight, empty: Rifle 6.6 pounds, Package weight 7.9 pounds

Overall length: 39.4 inches

Included accessories: Leupold 2.5X 28mm Scout Scope, Galco Ching Sling, Boyt soft case, Boyt hard case, Steyr scope mounts, Art Of The Rifle by Col. Jeff Cooper, one extra magazine, owners manual

MSRP: $2,975
Bild
Can't save the world? Then prepare for its END!

Benutzeravatar
Maggo
Moderator
Moderator
Beiträge: 3021
Registriert: So 9. Mai 2010, 11:09
Wohnort: Dort wo das kleinwüchsige Wilde und hinterlistige Bergvolk in den Alpen wohnt

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von Maggo » Mi 9. Jun 2010, 21:22

Die Scout ist ein Gewehr für Jäger oder auch Entusiasten.Die Schussleistung rechtfertigt den Horrenden Preis der Scout meines Erachtens nicht,obwohl das Konzept nicht schlecht ist. Dennoch wurde an gewissen Sachen gespart die meines Erachtens etwas vernünftiger lösen hätte können,
Wer mit Halbautomaten Schießt ist zu faul zum Repetieren! :D

Benutzeravatar
cowroper
.50 BMG
.50 BMG
Beiträge: 1266
Registriert: Mo 10. Mai 2010, 09:53

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von cowroper » Do 10. Jun 2010, 09:12

Ich hoffe es kommt jetzt nicht wieder zu der Endlos-Diskussion, was am Steyr Scout alles schlecht ist, was man besser machen kann und dass das Gewehr XY die wesentlich bessere Lösung ist.

cowroper
The old gunfighter stood on the porch and stared into the sun,
and relived all the old days back when he was livin` by the gun;
And the thought of the smell of the black powder smoke
And the stand in the street at the turn of a joke.

Benutzeravatar
snakedocter
massive poster
massive poster
Beiträge: 2847
Registriert: So 9. Mai 2010, 10:40

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von snakedocter » Do 10. Jun 2010, 09:30

cowroper hat geschrieben:Ich hoffe es kommt jetzt nicht wieder zu der Endlos-Diskussion, was am Steyr Scout alles schlecht ist, was man besser machen kann und dass das Gewehr XY die wesentlich bessere Lösung ist.

cowroper


Bild
:text-yeahthat:
Bild
Can't save the world? Then prepare for its END!

Benutzeravatar
Leonardo
.50 BMG
.50 BMG
Beiträge: 2754
Registriert: So 9. Mai 2010, 13:37

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von Leonardo » Do 10. Jun 2010, 12:50

cowroper hat geschrieben:Ich hoffe es kommt jetzt nicht wieder zu der Endlos-Diskussion, was am Steyr Scout alles schlecht ist, was man besser machen kann und dass das Gewehr XY die wesentlich bessere Lösung ist.

cowroper

:handgestures-thumbupleft:
‎„All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us...they can't get away this time.“

Lewis B. Puller

Benutzeravatar
Hasenfuss
.50 BMG
.50 BMG
Beiträge: 991
Registriert: So 9. Mai 2010, 19:12

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von Hasenfuss » Do 10. Jun 2010, 14:11

Ein Freund hat eine mit der ich auch schon schießen durfte. Abgesehen vom Preis ein wirklich tolles Gewehr das in der Disziplin, für das es entwickelt wurde, brilliert.
Wenn sie ein Bild von der Zukunft haben wollen, so stellen sie sich einen Stiefel vor, der auf ein Gesicht tritt. Unaufhörlich.

HJPraschl
Supporter .338 LM API
Supporter .338 LM API
Beiträge: 286
Registriert: So 9. Mai 2010, 20:57
Wohnort: Faistenau / Salzburg Land

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von HJPraschl » Do 10. Jun 2010, 23:08

das scout ist einfach ein universalgewehr, da darf man keine maßstäbe anlegen die
bei einem sniper wichtig wären. alles einfach nicht so wichtig, es ist ein scout und für
den zweck für den es gebaut wurde ist es wirklich das non plus ultra, da gibt es wenig
alternativen.

gefallen tut es mir nicht, aber nachdem ich damit geschossen habe war ich
doch begeistert von der einfachen handhabung und vor allen von der präzision
die dieses gewehr out of the box hingelegt hat. es ist einfach eine knarre die ich meinem
sohn in die hand gebe und nach ein paar stunden trifft er damit einen tennisball auf 100 meter
regelmäßig ...genau das was dem user versprochen wird :)

lg
jürgen
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Benutzeravatar
>Michael<
Supporter 8x57IS
Supporter 8x57IS
Beiträge: 11207
Registriert: So 9. Mai 2010, 13:32
Wohnort: Menzoberranzan

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von >Michael< » Do 10. Jun 2010, 23:24

HJPraschl hat geschrieben:es ist einfach eine knarre die ich meinem
sohn in die hand gebe und nach ein paar stunden trifft er damit einen tennisball auf 100 meter
regelmäßig ...


Mit welchem ZFG schafft man das nicht?
And those who expected lightning and thunder
Are disappointed
And those who expected signs and archangels' trumps
Do not believe it is happening now

Benutzeravatar
Warnschuss
.50 BMG
.50 BMG
Beiträge: 1612
Registriert: So 9. Mai 2010, 20:20
Wohnort: Niederösterreich

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von Warnschuss » Do 10. Jun 2010, 23:39

Wer braucht überhaupt ein ZF dafür? 8-)

Benutzeravatar
Maggo
Moderator
Moderator
Beiträge: 3021
Registriert: So 9. Mai 2010, 11:09
Wohnort: Dort wo das kleinwüchsige Wilde und hinterlistige Bergvolk in den Alpen wohnt

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von Maggo » Do 10. Jun 2010, 23:45

>Michael< hat geschrieben:
Mit welchem ZFG schafft man das nicht?




Bedingt durch den extrem dünnen Konischen (ich glaub an der Mündung hat der Lauf keine 2mm Wandstärke)und noch dazu gefluteten Lauf ist die Schussleistung nach spätestens dem dritten schuss sehr bescheiden.
Das Gewehr wurde auf leicht getrimmt,jedes Gramm wurde irgendwie abgenommen wo es nur geht.
Wie gesagt das Gewehr ist für Entusiasten und Jäger wie geschaffen,für den Standbesuch ist die absolut ungeeignet,dafür wurde sie aber auch nicht erschaffen.
Wer mit Halbautomaten Schießt ist zu faul zum Repetieren! :D

Benutzeravatar
Shotgun
Moderator
Moderator
Beiträge: 289
Registriert: So 9. Mai 2010, 11:04

Re: Steyr Scout Colonel Jeff Cooper’s Signature Limited Edit

Beitrag von Shotgun » Fr 11. Jun 2010, 13:04

Gefallen tut es mir auch nicht besonders muss ich sagen, aber wie sagte schon Forest Gump:

"Schön ist das, was schönes tut!" :ugeek:

Mich freuts wenn jemand a Freud mit seiner Waffe hat. :D

Ich hätt immer a bisserl Angst um den dünnen Lauf, auch wenn der in punkto Gewichtsersparnis sicher top ist. :think:
___________Bild
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Antworten